Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Iris Joosse - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Iris Joosse - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Iris

20 Maart 2016 | Nederland, Middelburg

Oke, ik moet even een paar weken terug in de tijd gaan om het begin van mijn avontuur te beschrijven.
Het einde van mijn baan kwam steeds meer in zicht. Wat zou ik hierna willen doen? Ik hield de vacatures wel in de gaten, maar als er weinig vacatures zijn is het lastig iets te vinden... Het idee om naar het buitenland te gaan zat ergens ver weg in m'n gedachten, maar dat zou ik toch nooit alleen doen, dacht ik... Toch kwam het steeds vaker terug in mijn gedachten. Als ik het wel zou doen, wat zou ik dan willen? Zomaar naar een land gaan om alleen te reizen zag ik toch niet zo zitten. Ik wilde wel graag een doel hebben. Vrijwilligerswerk zou dan misschien we iets voor mij kunnen zijn en dat staat nog goed op mijn cv ook. En zo ben ik op zoek gegaan op internet naar organisaties. Ik kwam uit bij de organisatie Vrijwillig Wereldwijd die een leuk project aanbied in Suriname in een kindertehuis. Dat moest het gaan worden!

Het aanmeldformulier op de site heb ik denk ik wel 10 keer ingevuld, maar de knop 'verzenden' was toch wel eng. Na steeds maar weer opnieuw invullen moest ik van mezelf echt op verzenden drukken. En eerlijk gezegd dacht ik, dit formuliertje is vast nog niet zo officieel. Een paar dagen later kreeg in een welkomstmail vanuit Suriname met mijn nieuwe adres en de vraag of ik mijn vluchtgegevens wilde sturen! Dat was dus toch wel echt officieel! HELP. Vanaf dat moment dacht ik, dit moet ik gewoon gaan doen. En zo zat ik op zondag avond 28 februari achter m'n laptop om een vliegticket te boeken. Vertrekdatum: 2 april met bestemming Paramaribo!
Vanaf dat moment is alles gaan rollen. Ik heb vrijdag 11 maart een trainingsdag voor vrijwilligers gevolgd bij Stichting Muses. M'n inentingen zijn zo goed als compleet. In Suriname zal ik m'n herhaling voor Hepatitis B nog moeten halen. Normaal zou ik daar heel gestressed over zijn, maar ik heb van te voren besloten dat ik me nergens druk om ga maken, die inenting komt daar ook wel weer goed.
Afgelopen donderdag heb ik mijn laatste werkdag gehad. Vrijdag ben ik naar Amsterdam gegaan om mijn visum te regelen. Dat was ook al een avontuur. Het gaat dus nu echt allemaal dichtbij komen. Nog twee weken vrij om me voor te bereiden. Of naja vrij... m'n agenda staat al vol gepland om vrienden en familie nog even te zien voordat ik vertrek. Soms schrik ik 's ochtends wakker en denk ik 'waar ben ik aan begonnen'. Ik moet het allemaal maar over me heen laten komen en ik hoop dat ik een te gekke tijd daar ga hebben. Ik ga proberen deze blog bij te houden, zodat jullie me ook kunnen volgen vanuit NL.

Als je op de hoogte gehouden wil worden van nieuwe reisverhalen, meld je dan even aan voor de automatische mailinglijst.

  • 21 Maart 2016 - 11:16

    Chris:

    Een goede oefeninig in loslaten lieve Iris....natuurlijk is het spannend (dat vind ik ook). Ik ben trots op je dat je deze uitdaging aangaat, niet alleen voor jezelf maar ook omdat je in Suriname iets mag betekenen voor anderen, gewoon door er te Zijn, zoals je dat onlangs op je werk mocht ervaren! Ongetwijfeld zul je veel nieuwe dingen ontdekken, niet in de laatste plaats bij jezelf. Ik hoop dat je veel mooie bijzondere herinneringen mee terug brengt. Xxx mama

  • 21 Maart 2016 - 12:17

    Sandra:

    Lieve Iris wil heel graag je blijven volgen!! Wat een mooie stap ga je maken.
    Ik wens je heel veel plezier en ben trots op je dat je dit gaat doen!!
    Liefs Sandra

  • 21 Maart 2016 - 12:45

    Karin:

    Een prachtige uitdaging voor je Iris. Je moet maar denken dat je er alleen maar sterker door word. Je kan meestal veel meer dan je denkt. Toen ik zo rond mijn twintigste 'alleen' op vakantie ging, vond ik het ook spannend, maar alles viel mee en zoals ik al zei, je kan veel meer dan je denkt

  • 21 Maart 2016 - 13:07

    Jola:

    Wat een avontuur, veel plezier daar in Suriname. Spannend hoor.

  • 21 Maart 2016 - 13:10

    Mir:

    Heel veel plezier daar! X (Sander zijn dochter heeft het ook 4 maanden gedaan in 'Su')

  • 21 Maart 2016 - 14:13

    Patrick:

    Heel veel plezier in Suriname Iris! Zoals je weet ben ik er ook 2x geweest en raak er nooit over uitgepraat. Je gaat er zeker een top tijd hebben dat kan niet anders. De mensen zijn daar super gastvrij dus dat moet helemaal goed komen. Probeer naast je project ook veel van het land te zien he, de jungle is zo mooi!!

    Heel veel plezier en ik blijf je verhalen volgen hoor.

  • 21 Maart 2016 - 15:16

    Anja Kuijl:

    Hoi Iris, ik hoop dat je een hele mooie en leerzame tijd gaat krijgen in Suriname.

  • 21 Maart 2016 - 19:45

    Tante Rieet:

    Een goeie reis en veel plezier in Suriname!

  • 21 Maart 2016 - 20:17

    Jonathan En Grace:

    Te gek dat je dit doet, lekker straks van gaan genieten. Een ervaring om nooit te vergeten.

  • 21 Maart 2016 - 20:43

    Addi De Jonge :

    Iris, een hele mooie tijd in Suriname. We zullen je zeker met veel plezier en interesse volgen.
    Groetjes Peter en Addi .

  • 29 Maart 2016 - 20:18

    Kees:

    Je gaat een mooi avontuur tegemoet! Ik hoop voor je dat je er veel levenservaring/wijsheden op mag doen en rijker terug mag komen naar Middelburg. Papa XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 15 Maart 2016
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 3861

Voorgaande reizen:

02 April 2016 - 07 Juni 2016

Suriname

02 Juli 2015 - 28 Juli 2015

Indonesië

Landen bezocht: